vrijdag 14 juli 2017

Vergroten vitaliteit en energie voor ouderen

Wanneer je je fit wilt blijven en je flexibiliteit wilt onderhouden is bewegen noodzakelijk. Wat je aandacht geeft, groeit. Bewegen is goed voor je.
'Ik merk dat ik me meer ontspannen en fitter voel. Het is goed voor me'

Tai Chi, ontspannen bewegen 

Tai Chi is een oosterse bewegingskunst om te komen tot een harmonieus leven. Het is herkenbaar aan de langzame, gracieuze rondgaande bewegingen. Deze Tai Chi bewegingen masseren zacht de organen, waardoor de circulatie, beweging en gezondheid van de organen bevorderd wordt, en het energieniveau verhoogd wordt.

                                                                                          
Artikel geschreven door: Luc van Esch, trainer Tai Chi & Qi Gong
Behoefte aan meer vitaliteit voor jou of je bedrijf? Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking

Gezondheidsaspecten Tai Chi, zeer geschikt voor ouderen

In het algemeen is bewegen is goed voor het hart, je organen, gewicht etc. Tai Chi heeft nog enkele aanvullende positieve effecten:
  • Innerlijke rust en ruimte
  • Verbeterde kracht, coördinatie en flexibiliteit
  • Verminderde stress
  • Verlagen spanning in spieren en gewrichten
  • Verhoging energieniveau
  • Je blijft langer vitaal en gezond
Door de rustige en ontspannen bewegingen is Tai Chi bij uitstek geschikt voor ouderen. 

Bewegen voor ouderen in Maasdriel / Kerkdriel

Kom graag langs voor een proeflesje.

  • Locatie Leyenstein te Kerkdriel
  • Bernhardstraat 2
  • Elke vrijdagochtend van 10u - 11u
  • Vanaf 24 augustus
  • Kosten € 9,- voor een losse les of € 75 voor 10 lessen
Vragen of wil je graag meer informatie? Bel Luc op 06-46394565

Inhoud lessen bewegen voor ouderen

Alles is gericht op aandacht vanuit rust en ontspanning. De deelnemers worden uitgenodigd om alleen bewegingen te doen die het lijf aankan. We verbinden in elke beweging de adem, de ademhaling met de aandacht. We beginnen altijd met het lijf  rustiglosmaken. Vervolgens enkele ademhalings of bewegingsoefeningen uit de Qi Gong. We eindigen de les doorgaans met de Tai Chi vorm een serie bewegingen. 

Geen opmerkingen: